Ви є тут

Міжпредметні зв'язки у процесі професійної підготовки майбутніх учителів фізичної культури.

Автор: 
Демінська Лариса Олексіївна
Тип роботи: 
Дис. канд. наук
Рік: 
2004
Артикул:
0404U000581
129 грн
Додати в кошик

Вміст

РОЗДІЛ 2
ПЕДАГОГІЧНІ УМОВИ ЕФЕКТИВНОГО
ВИКОРИСТАННЯ МІЖПРЕДМЕТНИХ ЗВ'ЯЗКІВ У ПРОЦЕСІ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ
УЧИТЕЛІВ ФІЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ
2.1. Об(рунтування педагогічних умов ефективного використання
міжпредметних зв'язків у процесі професійної підготовки
майбутніх учителів фізичної культури
Педагогіка вищої школи є тією галуззю наукових знань, яка покликана дати відповідь на питання освіти, навчання, виховання студентської молоді, розвитку в майбутніх спеціалістів необхідних професійних якостей, вмінь і навичок, використання окремих форм, методів та засобів впливу на свідомість і поведінку особистості. У процесі професійної підготовки майбутніх учителів фізичної культури виникає чимало актуальних питань, успішне вирішення яких залежить від об(рунтованості педагогічних умов урахування набутого у попередні роки педагогічного досвіду активного впровадження інноваційних підходів до організації навчально-виховного процесу. Як зазначає В.Кремень, розбіжності між новими ідеями в освіті і можливістю їх практичного втілення сьогодні є ще досить відчутними [131]. Ефективне використання міжпредметних зв'язків у професійній підготовці майбутніх учителів фізичної культури належить до числа актуальних проблем вищої школи, і тому питання педагогічного забезпечення процесу інтеграції знань студентів набувають особливої гостроти.
Ураховуючи актуальність зазначеного питання та потребу в його теоретичному осмисленні, нами визначені наступні завдання дослідження:
1. Виділити сучасні вимоги до педагогічного забезпечення міжпредметних зв'язків у процесі професійної підготовки майбутніх учителів фізичної культури.
2. Здійснити теоретичне об(рунтування педагогічних умов, необхідних для ефективного використання міжпредметних зв'язків у процесі професійної підготовки майбутніх учителів фізичної культури.
Сучасні вимоги до педагогічного забезпечення міжпредметних зв'язків у процесі професійної підготовки майбутніх учителів фізичної культури. Аналіз цього питання зумовлений тим, що на сучасному етапі розвитку вищої школи відбувається її взаємодія з найважливішими сферами соціально-економічного, політичного й культурного розвитку суспільства. Вищі навчальні заклади знаходяться під впливом демократичних змін у системі суспільних відносин і водночас прагнуть готувати молоде покоління спеціалістів, які покликані примножувати в майбутньому матеріальні і духовні цінності українського народу. У Національній доктрині розвитку освіти України у ХХІ столітті підкреслено, що "в Україні має стверджуватися стратегія прискореного випереджального розвитку освіти і науки, фізичних, інтелектуальних, моральних та інших сутнісних сил особистості, які забезпечують її самоствердження і самореалізацію" [182].
Педагогічне забезпечення навчально-виховного процесу є тим поняттям, яке акумулює в собі передусім ті вимоги, які висуває перед школою суспільна практика. Звідси педагогічне забезпечення міжпредметних зв'язків системи професійної підготовки майбутніх учителів фізичної культури ми вважаємо доцільним розглядати в тісному взаємозв'язку з соціальними, культурологічними, психологічними і дидактичними вимогами (рис 2.1).
Сучасні вимоги до педагогічного забезпечення
міжпредметних зв'язків у процесі професійної
підготовки вчителів фізичної культури
Рис. 2.1. Відображення сучасних вимог до педагогічного
забезпечення міжпредметних зв'язків у процесі професійної підготовки вчителів фізичної культури
Соціальні вимоги. Їх зміст полягає в тому, що суспільство висуває перед закладами освіти одну з основних вимог - забезпечити якість загальноосвітньої професійної підготовки молоді. У Національній доктрині розвитку освіти України в ХХІ столітті зазначено, що "модернізація систем освіти спрямована на забезпечення її якості відповідно до найновіших досягнень вітчизняної і світової науки, культури та соціальної практики. Якість освіти є національним пріоритетом і передумовою виконання положень міжнародного та національного законодавства щодо реалізації прав громадян на отримання освіти" [182].
Якість професійної освіти стає можливою лише за умови її педагогічного забезпечення. Саме тому питання ефективного використання міжпредметних зв'язків набуває соціального значення і вимагає свого послідовного вирішення на організаційно-педагогічному рівні. За своїм змістом, спрямованістю та характером педагогічні умови повинні бути такими, щоб міжпредметні зв'язки розкривали якомога ширше свої освітньо-виховні можливості, впливали на професійну майстерність майбутніх вчителів фізичної культури.
Культурологічні вимоги. Вони пов'язані з тими процесами, які відбуваються в найважливіших сферах культурного життя суспільства; розвитку науки, техніки, мистецтва. Йдеться про інтеграцію знань у галузі художньої культури, взаємообміну культурними цінностями, діалог культур. Перед вищою школою постають відповідальні завдання підготовки молодих спеціалістів, які б виявили готовність до активного освоєння багатств культури минулого і сьогодення.
Успішне вирішення цього питання стає можливим, якщо вища школа створюватиме необхідні педагогічні умови для інтеграції знань студентської молоді, послідовного прилучення вчителів фізичної культури до художніх цінностей вітчизняного і світового мистецтва. Отже, сфера культури суспільства безпосередньо зацікавлена в здійсненні активних кроків у напрямку зміцнення міжпредметних зв'язків, серед яких вагоме місце мають зайняти навчальні дисципліни з історії національної та світової культури, історії України, культури мовлення, іноземної мови та ін.
Психологічні вимоги. У сучасних умовах вища школа здійснює переорієнтацію, визначаючи своїм пріоритетом розвиток особистості, її найважливіших сил і можливостей. У зв'язку з цим постає гостро питання не лише інтенсифікації навчального процесу, але й повноцінного розвитку майбутнього спеціаліста, з властивим йому комплексом емоційних, інтелектуальних, фізичних, вольових якостей. Вчені-психологи намагаються переконати широку педагогі