Ви є тут

Правове регулювання створення та діяльності промислово-фінансових груп

Автор: 
Деревянко Богдан Володимирович
Тип роботи: 
Дис. канд. наук
Рік: 
2004
Артикул:
0404U004782
129 грн
Додати в кошик

Вміст

РОЗДІЛ 2
СТВОРЕННЯ ТА ОРГАНІЗАЦІЙНО-ПРАВОВЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ
ДІЯЛЬНОСТІ ПРОМИСЛОВО-ФІНАНСОВИХ ГРУП
2.1. Створення промислово-фінансових груп
Порядок створення ПФГ регулюється Законом про ПФГ і Положенням про ПФГ.
Відповідно до них ініціаторами створення ПФГ є підприємства, наукові і проектні
установи, банки, інші установи та організації всіх форм власності, які мають на
меті отримання прибутку. Рішення про створення ПФГ приймається на загальних
зборах і оформляється протоколом. Крім цього, в обов’язковому порядку на
загальних зборах приймається Генеральна угода ПФГ, яка підписується керівниками
всіх ініціаторів створення ПФГ, засвідчується їх печатками та включає:
- назву ПФГ;
- перелік затверджених у встановленому законодавством порядку державних
програм, з метою реалізації яких створюється ПФГ;
- визначення головного підприємства ПФГ та його місцезнаходження;
- кандидатуру президента ПФГ, який є керівником головного підприємства ПФГ,
його права та обов’язки, порядок звільнення з посади;
- перелік учасників ПФГ;
- перелік кінцевої продукції ПФГ;
- термін дії угоди;
- взаємні зобов’язання учасників ПФГ;
- порядок прийняття рішень;
- порядок виходу зі складу ПФГ;
- інші умови, передбачені законодавством, та ті, які визнають необхідними
ініціатори створення ПФГ.
Крім рішення про намір створення ПФГ та Генеральної угоди ПФГ на загальних
зборах їх учасниками розробляється та затверджується техніко-економічний проект
обґрунтування створення ПФГ; розробляються проекти двосторонніх угод про
поставки проміжної продукції ПФГ (надання відповідних послуг); визначається
уповноважена особа (особи) ініціаторів створення ПФГ, яка (які) є фізичною
особою (особами) та має у встановленому порядку оформлене доручення ініціаторів
представляти в КМУ проект створення ПФГ.
Ці дії сукупно складають першу стадію створення ПФГ, на якій відбувається
узгодження інтересів у процесі підготовки та прийняття ініціаторами створення
ПФГ Генеральної угоди ПФГ та допоміжних рішень [129]. Вона може бути позначена
як стадія узгодження приватних інтересів учасників ПФГ.
Після цієї стадії уповноважена особа подає Генеральну угоду ПФГ та
техніко-економічне обґрунтування створення ПФГ центральному органу виконавчої
влади, до компетенції якого належать питання формування та реалізації державної
політики у відповідній сфері діяльності, Міністерству економіки та з питань
європейської інтеграції, ФДМ та АМК, які повинні підготувати у місячний термін
після надходження документів висновки стосовно доцільності створення ПФГ (у
двомісячний при створенні ТНПФГ).
Уповноважена особа забезпечує перерахування до державного бюджету державного
мита за прийняття проекту створення ПФГ до розгляду КМУ у сумі однієї тисячі
розмірів установленого чинним законодавством неоподатковуваного мінімуму
доходів громадян на місяць.
Наступним кроком, необхідним для створення ПФГ, є подання уповноваженою особою
на ім’я Прем’єр-міністра України таких документів:
- доручення ініціаторів представляти в КМУ проект створення ПФГ;
- Генеральної угоди ПФГ, підписаної всіма ініціаторами створення ПФГ;
- техніко-економічного проекту обґрунтування створення ПФГ;
- висновків відповідного міністерства чи іншого центрального органу виконавчої
влади, до компетенції якого належать питання формування та реалізації державної
політики у відповідній сфері діяльності, Міністерства економіки та з питань
європейської інтеграції, ФДМ та АМК України про доцільність створення ПФГ,
стосовно техніко-економічного обґрунтування та Генеральної угоди ПФГ;
- документу про перерахування до державного бюджету державного мита.
Після прийняття до розгляду документів, необхідних для створення ПФГ,
Прем’єр-міністр України доручає центральному органу виконавчої влади, до
компетенції якого належать питання формування та реалізації державної політики
у відповідній сфері діяльності, розробити проект постанови КМУ про створення
ПФГ та затвердження Генеральної угоди ПФГ чи проект протокольного рішення КМУ
про відмову у створенні ПФГ у місячний, а у разі створення ТНПФГ – у
тримісячний термін.
Після цього КМУ у двомісячний термін при створенні національної ПФГ або в
тримісячний при створенні ТНПФГ приймає рішення про створення ПФГ або відмову в
її створенні. Рішення про створення ТНПФГ приймається КМУ лише за умови
попереднього укладення міждержавного договору, що підлягає ратифікації
ВР України, яким повинні бути затверджені:
- Генеральна угода ПФГ;
- назва ПФГ;
- головне підприємство ПФГ;
- вичерпний перелік учасників ПФГ;
- вичерпний перелік кінцевої продукції ПФГ;
- термін, на який створюється ПФГ;
- умови оподаткування головного підприємства ПФГ та учасників ПФГ відповідно до
законів України, гарантії від зміни податкового законодавства;
- умови перетинання митного кордону для проміжної продукції ПФГ і гарантії від
їх зміни.
У разі неприйняття КМУ у встановлені терміни, які нижче буде розглянуто більш
глибоко, рішення стосовно проекту про створення (реєстрацію) ПФГ, відповідні
посадові особи КМУ несуть дисциплінарну відповідальність. Одночасно
уповноважена особа ініціаторів створення ПФГ має право зняти проект створення
ПФГ з розгляду. Сплачене державне мито підлягає поверненню у безспірному
порядку згідно з виконавчим написом, вчиненим у державній нотаріальній
конторі.
Перераховані етапи складають другу стадію створення ПФГ, на якій відповідними
центральними органами виконавчої влади, Міжвідомчою комісією з питань
формування ПФГ розглядаються документи ПФГ, після чого КМУ приймається рішення
про створення ПФГ. Цю стадію можна назвати стадією узгодження приватних та
публічних інтересів [129].
На підставі постанови КМУ про створен