Ви є тут

Розвиток координаційних здібностей могулістів на етапах початкової та попередньої базової підготовки

Автор: 
Грабик Надія Михайлівна
Тип роботи: 
Дис. канд. наук
Рік: 
2006
Артикул:
0406U000848
129 грн
Додати в кошик

Вміст

РОЗДІЛ 2
ОРГАНІЗАЦІЯ ТА МЕТОДИ ДОСЛІДЖЕННЯ
2.1. Організація та контингент дослідження
Дослідження координаційних здібностей могулістів проводили на базі
гірськолижної дитячої спортивної школи м. Тернополя. У ньому брали участь
могулісти ШВСМ м .Тернополя та вихованці гірськолижної школи, які займаються у
відділенні „фристайл”(могул). Загалом обстежено 120 спортсменів віком від 8 до
24 років, з різним тренувальним стажем (від 1 до 11 і більше років) і
спортивною кваліфікацією (від початківців до КМС і МС), представників різних
етапів спортивної підготовки.
Анкетування та психологічне тестування проводили під час навчально-тренувальних
зборів та змагань на спортивній базі „Динамо” с. Славське (Львівська обл.), на
спортивній базі „Тисовець” (Львівська обл.), на туристичній базі „Драгобрат”
(Закарпатська обл.), на спортивній базі м. Берегово (Закарпатська обл.).
Педагогічне тестування організовували в межах навчально-тренувального процесу
могулістів.
Дослідження проводили чотирма етапами:
На першому етапі (2002-2003 рр.) визначили мету, завдання, методи та контингент
дослідження. Вивчили та узагальнили дані науково-методичної літератури і
практичний досвід фахівців, які займаються підготовкою могулістів з питання
розвитку КЗ. Розробили методику дослідження КЗ могулістів.
На другому етапі (травень – вересень 2003р.) вивчили стан розвитку КЗ
могулістів різного віку, статі, спортивної кваліфікації, з різним тренувальним
стажем та з урахуванням етапу спортивної підготовки. Дослідили функціональний
стан окремих сенсорних систем могулістів та їхній зв’язок з КЗ. Вивчили
індивідуально-психологічні особливості могулістів різного рівня спортивної
майстерності. У дослідженні брали участь спортсмени ШВСМ м. Тернополя та
вихованці гірськолижної школи м. Тернополя, які займаються у відділені
„фрістайл”(могул). Загалом обстежили 120 спортсменів віком від 8 до 24 років, з
різним тренувальним стажем (від 1 до 11 і більше років) і спортивною
кваліфікацією (від безрозрядників до КМС і МС), представників різних груп
спортивної підготовки (початкової, навчально-тренувальної, спортивного
вдосконалення). Розробили програму розвитку КЗ могулістів на етапах початкової
і попередньої базової підготовки.
На третьому етапі (жовтень 2003 - червень 2004 р.) проведено апробацію
авторської програми. В експерименті брали участь вихованці гірськолижної школи
м. Тернополя: могулісти групи початкової підготовки (по 24 спортсмени в КГ та
ЕГ; 12 хлопців та 12 дівчат у кожній) та навчально-тренувальної (по 20
спортсменів у КГ та ЕГ; 9 хлопців і 11 дівчат у кожній). ЕГ і КГ укомплектували
після попереднього тестування на основі типологічного відбору [11].
На четвертому етапі (липень 2004 – травень 2005 р.) обробляли та аналізували
отримані дані, порівнювали результати тестування могулістів ЕГ та КГ,
узагальнювали результати дослідження, формували висновки та оформляли роботу.
З метою досягнення «чистоти» вимірювань у контрольних вправах забезпечили
проведення початкового та кінцевого випробувань із застосуванням інвентарю та
обладнання лише для нашого дослідження та із залученням постійного складу
помічників. В експериментах брали участь досвідчені тренери, які проводили
тренувальні заняття за нашими методичними рекомендаціями.
2.2. Методи дослідження
Для досягнення мети і вирішення завдань дослідження ми використовували такі
методи:
Вивчення літературних джерел; теоретичний аналіз і синтез.
Опитування.
Педагогічне тестування.
Психологічне тестування.
Фізіологічне тестування.
Педагогічне спостереження.
Педагогічний експеримент.
Методи математичної статистики.
Вивчення літературних джерел; теоретичний аналіз і синтез
Проаналізовано 289 джерел науково-методичної літератури, серед них монографії,
підручники і навчальні посібники, статті у журналах та наукових збірниках,
автореферати дисертацій, дисертаційні роботи, державні документи (навчальні
програми для спортивних шкіл з фристайлу та гірськолижного спорту).
Аналіз спеціальної вітчизняної та іноземної літератури проводили з метою
вивчення сутності КЗ, методики їх розвитку та чинників, що впливають на прояв
КЗ. Шляхом аналізу та узагальнення науково-методичної літератури вдалося
визначити роль КЗ у підвищенні рівня технічної майстерності могулістів та
виявити відсутність досліджень присвячених, їх цілеспрямованому розвитку.
Дослідили структуру, засоби і методи спортивної підготовки могулістів,
особливості їхньої змагальної діяльності.
Для розробки програми розвитку КЗ могулістів проаналізували літературу з теорії
і методики фізичного виховання та спорту. За результатами аналізу ми
узагальнили досвід розвитку КЗ школярів та представників окремих видів спорту.
Для виявлення впливу психологічних чинників та сенсорних систем на стань
розвитку КЗ спортсменів вивчали літературу з фізіології і психології.
На основі аналізу та узагальнення літературних джерел ми визначили об’єкт,
предмет, мету і завдання дослідження, розробили структуру та зміст
експериментального дослідження.
Методологічною основою дисертаційного дослідження є теорія наукового пізнання,
системний підхід до вивчення явищ і процесів, основні положення теорії і
методики фізичного виховання та спорту.
Таким чином, аналіз науково-методичної літератури дозволив оцінити стан
проблеми розвитку КЗ могулістів та визначити актуальність нашого дослідження.
Опитування
Анкетування проводилося з метою вивчення практичного досвіду тренерів могулу з
питань розвитку КЗ спортсменів. Розроблена анкета (додаток А) містить 21
питання: відкриті, закриті та прямі за формою; безумовні та умовні за змістом.
Анк