Ви є тут

Педагогічні умови організації самостійної іншомовної діяльності майбутніх вихователів дошкільних навчальних закладів

Автор: 
Шевченко Ірина Вікторівна
Тип роботи: 
Дис. канд. наук
Рік: 
2007
Артикул:
3407U000286
129 грн
Додати в кошик

Вміст

РОЗДІЛ 2
ПЕДАГОГІЧНІ УМОВИ ОРГАНІЗАЦІЇ САМОСТІЙНОЇ ІНШОМОВНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ МАЙБУТНІХ ВИХОВАТЕЛІВ ДОШКІЛЬНИХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДІВ
2.1. Характеристика рівнів сформованості в майбутніх вихователів дошкільних навчальних закладів умінь з організації самостійної іншомовної діяльності

Експериментальна робота із майбутніми вихователями дошкільних навчальних закладів відбувалася за трьома етапами: констатувальним, формувальним і прикінцевим. Кожний з них мав свою мету і методику дослідження.
Базою формувального експерименту виступили дошкільні факультети Миколаївського державного університету імені В. О. Сухомлинського, Південноукраїнського державного педагогічного університету імені К. Д. Ушинського.
Констатувальному експерименту передувало визначення критеріїв і показників рівнів сформованості в майбутніх вихователів дошкільних навчальних закладів умінь з організації самостійної іншомовної діяльності та ступеня розвитку їхнього англійського мовлення.
Оскільки складниками показників виступили "вміння", визначимо їх сутність. Вміння за словниковими джерелами трактуються як: "здатність здійснювати елементарну дію свідомо" [141, с. 71]; "здатність належно виконувати певні дії, що засновані на доцільному використанні людиною набутих знань і навичок" [43, с. 338].
Науковець І. Каіров пояснює термін "уміння" як "підготовленість до практичних і теоретичних дій, що виконуються швидко, точно і свідомо" на основі життєвого досвіду людини [136, c. 511]. За В. Шапар, уміння - це засвоєний суб'єктом спосіб виконання дій, що формується шляхом вправ і створює можливість виконання дії не тільки в звичних, але й в умовах, що змінились [209, с. 554]. На думку Н. Ничкало будь-яке вміння містить знання і "навички концентрації, розподілу і переключення уваги, сприймання, мислення, самоконтролю і свідомого регулювання процесу діяльності" [153, с. 350].
Нами було визначено два критерії рівнів сформованості в майбутніх вихователів дошкільних навчальних закладів умінь з організації самостійної іншомовної діяльності: організаційно-навчальний і оцінно-регулятивний.
Перший критерій - організаційно-навчальний - з показниками: вміння організовувати індивідуальну самостійну діяльність з англійської мови згідно інструкції; вміння організовувати індивідуальну самостійну діяльність з англійської мови з використанням набутого досвіду; вміння організовувати колективну, групову та індивідуальну самостійну діяльність з англійської мови в позааудиторний час.
Другий критерій - оцінно-регулятивний - з показниками: вміння здійснювати самооцінку під час самостійної діяльності з англійської мови; вміння здійснювати самоконтроль під час самостійної діяльності з англійської мови; вміння організовувати процес самовдосконалення під час самостійної діяльності з англійської мови.
До кожного критерію і показника було дібрано експериментальні завдання. Опишемо їх.

Організаційно-навчальний критерій
Показник: уміння організувати індивідуальну самостійну діяльність з англійської мови згідно інструкції
Завдання 1.
Мета: виявити сформованість умінь майбутніх вихователів дошкільних навчальних закладів організувати індивідуальну самостійну діяльність з англомовним текстом згідно інструкції в позааудиторний час.
Матеріал: англійський текст, прочитаний удома.
Процедура виконання: прочитайте текст удома. Виконайте письмово такі завдання:
1. Прочитайте текст, намагайтесь зрозуміти зміст навіть, якщо в ньому є слова, значення яких ви не знаєте.
2. Дайте відповіді на запитання.
3. Розбийте текст на логічні частини, складіть опорний план прочитаного і будьте готові усно переказати за планом текст в аудиторії.
4. Опишіть одного з героїв, який вам сподобався (зовнішність, характер, позитивні і негативні риси, соціальне становище, можливе майбутнє і т. ін.)
5. Напишіть короткий переказ прочитаного.
Завдання 2.
Мета: виявити наявність умінь організувати індивідуальну самостійну діяльність майбутніх вихователів дошкільних навчальних закладів з англійським текстом згідно інструкції в аудиторії.
Матеріал: англійський текст для переглядового читання.
Процедура виконання:
1. Ознайомтесь з передтекстовим завданням.
2. Прочитайте текст і дайте відповідь на передтекстові запитання.
3. Випишіть з тексту 5-10 речень, що складали б короткий його переказ.
Завдання 3.
Мета: виявити наявність умінь майбутніх вихователів дошкільних навчальних закладів організовувати індивідуальну самостійну діяльність з англійською газетною статтею згідно інструкції в аудиторний час.
Матеріал: англійська газетна стаття.
Процедура виконання: прочитайте статтю в аудиторії і виконайте такі завдання:
1. Прочитайте заголовок статті і визначте, яка проблема розглядається у статті.
2. Прочитайте першій і останній абзаци. Визначте проблему, що висвітлюється у статті.
3. Продивіться статтю. Визначте її характер (опис, міркування, розповідь).
4. Напишіть анотацію статті.
Показник: вміння організувати індивідуальну самостійну діяльність з англійської мови з використанням набутого досвіду
Завдання 1.
Мета: виявити наявність умінь майбутніх вихователів дошкільних навчальних закладів організувати індивідуальну самостійну діяльність з першоджерелами під час підготовки доповіді з англійської літератури.
Матеріал: першоджерела з англійської літератури, що самостійно знайдені студентами в бібліотеці /в електронній бібліотеці/, Інтернеті.
Процедура виконання: самостійно знайдіть матеріал, опрацюйте його і підготуйте англійською мовою доповідь з теми "С. Моем - видатний англійський письменник 20 століття".
Завдання 2.
Мета: виявити вміння майбутніх вихователів дошкільних навчальних закладів організовувати індивідуальну самостійну діяльність з першоджерелами країнознавчого характеру.
Матеріал: першоджерела країнознавчого характеру, що самостійно знайдені с