Ви є тут

Теоретико-методичні засади навчання риторики у вищих педагогічних навчальних закладах

Автор: 
Голуб Ніна Борисівна
Тип роботи: 
Дис. докт. наук
Рік: 
2009
Артикул:
3509U000394
129 грн
Додати в кошик

Вміст

ЗМІСТ
ПЕРЕЛІК УМОВНИХ СКОРОЧЕНЬ.
ВСТУП
Розділ
ТЕОРЕТИКО-МЕТОДОЛОГІЧНІ ЗАСАДИ НАВЧАННЯ РИТОРИКИ
1.1. Філософський аспект сучасної освіти.
1.2. Ґенеза риторики.
1.2.1. Еволюція змісту риторики.
1.2.2. Становлення риторики як науки і навчальної дисципліни
1.2.3. Педагогічна спадщина Квінтіліана і Ф. Прокоповича.
1.3. Соціолінгвістичні передумови навчання риторики
Висновки до
розділу 1
Розділ
ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНІ ПЕРЕДУМОВИ НАВЧАННЯ РИТОРИКИ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ
2.1. Психологічні засади навчання риторики.
2.1.1. Інтелект як основа успішної навчальної діяльності.
2.1.2. Професійно-педагогічні особливості уваги
2.1.3. Пам'ять як головний ресурс пізнавального процесу
2.1.4. Мислення як показник продуктивності навчання
2.1.5. Емоції як засіб організації поведінки і вчинків людини.
2.1.6. Функції волі у формуванні мовно-риторичної особистості вчителя.
2.2. Педагогічні засади навчання риторики.
2.2.1. Сутнісні ознаки педагогічного спілкування
2.2.2. Функції педагогічного спілкування.
2.2.3. Учитель і учні як творці й учасники педагогічного спілкування
2.3. Мовно-риторична особистість учителя
2.3.1. Поняття мовно-риторичної особистості.
2.3.2. Ретроспектива і перспектива ідеалу вчителя.
2.3.3. Етапи формування риторичного ідеалу.
2.3.4. Роль здібностей у становленні мовно-риторичної особистості вчителя
2.3.5. Компетентнісний підхід до мовно-риторичної підготовки сучасного вчителя.
2.3.6. Модель ідеалу сучасного вчителя
Висновки до
розділу 2
Розділ
ЛІНГВІСТИЧНІ ПЕРЕДУМОВИ НАВЧАННЯ РИТОРИКИ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ.
3.1. Особливості ораторської мови
3.2. Текст як лінгвістична і дидактична проблема
3.2.1. Поняття тексту в сучасній лінгвістичній науці
3.2.2. Типологія текстів: комунікативний, лінгвістичний і лінгводидактичний аспекти.
3.2.3. Текстотворення як головний елемент риторики
3.2.4. Сприйняття тексту як результат ефективної роботи оратора.
3.3. Теоретичне і методичне осмислення поняття "мовленнєвий жанр"
3.3.1. Загальна характеристика мовленнєвого жанру
3.3.2. Педагогічний дискурс: зміст і структурні одиниці.
3.3.3. Типологія жанрів педагогічного мовлення.
3.4. Мовні засоби риторичної майстерності.
Висновки до
розділу 3
Розділ
ІННОВАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ НАВЧАННЯ РИТОРИКИ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ .
4.1. Дидактичні засади риторики як навчальної дисципліни.
4.1.1. Принципи навчання риторики української мови
4.1.2. Форми, методи і прийоми навчання.
4.1.3. Ефективні засоби навчання риторики.
4.2. Навчання риторики за кредитно-модульною технологією
4.3. Самостійна робота студентів з вивчення риторики української мови
4.3.1. Зміст і структура.
4.3.2. Особливості організації.
4.3.3. Дистанційне навчання риторики української мови.
Висновки до
розділу 4.
Розділ
ЕКСПЕРИМЕНТАЛЬНО-ДОСЛІДНЕ НАВЧАННЯ ЗА РОЗРОБЛЕНОЮ МЕТОДИКОЮ.
5.1. Система дослідного навчання риторики української мови
5.1.1. Структура методики навчання риторики української мови.
5.1.2. Змістова база і завдання експериментальної методики
5.2. Хід і результати експерименту
5.2.1. Мета, гіпотеза і завдання експерименту
5.2.2. Рівні виміру навчальних досягнень і критерії їх оцінювання.
5.2.3. Етапи експерименту.
5.2.3.1. Аналітико-констатувальний експеримент
5.2.3.2. Формувальний експеримент.
5.2.3.3. Результати експерименту
Висновки до
розділу 5.
ВИСНОВКИ.
ДОДАТКИ
СПИСОК