Ви є тут

Педагогічні умови діяльності дитячих творчих колективів Полтавщини

Автор: 
Даценко Олександр Антонович
Тип роботи: 
Дис. канд. наук
Рік: 
2007
Артикул:
3407U001477
129 грн
Додати в кошик

Вміст

РОЗДІЛ 2
ЕКСПЕРИМЕНТАЛЬНЕ ДОСЛІДЖЕННЯ
ПЕДАГОГІЧНИХ УМОВ ДІЯЛЬНОСТІ
ДИТЯЧИХ ТВОРЧИХ КОЛЕКТИВІВ НА ПОЛТАВЩИНІ
2.1. Методика формування дитячого творчого колективу у загальноосвітніх, позашкільних і культурно-освітніх закладах у створених педагогічних умовах

Полтавська обласна програма системи виховання учнівської молоді на період до 2012 року чітко визначила завдання для створення в закладах освіти творчих учнівських осередків: самодіяльних творчих колективів, дитячо-юнацьких об'єднань за інтересами [191]. Відповідно до вищезазначеного у ході експериментального дослідження для вивчення феномену дитячого творчого колективу в загальноосвітніх, позашкільних і культурно-освітніх закладах Полтавщини були покладені теоретичні положення та наукові досягнення, викладені у першому розділі дисертації щодо створення педагогічних умов їх діяльності [9; 18; 78; 92; 104; 123; 140; 142; 144; 145; 146; 160; 172; 207; 217].
Дослідно-експериментальна робота проводилася з 2001 по 2006 рр.
До дослідної роботи було залучено 1398 осіб: 1227 учасників дитячих творчих колективів загальноосвітніх, позашкільних і культурно-освітніх закладів; 95 керівників ДТК, 42 директори і 34 вчителя загальноосвітніх і музичних шкіл.
Основні положення дослідження впроваджено в практику діяльності:
* кафедри педагогічної майстерності природничого факультету і кафедри музики психолого-педагогічного факультету Полтавського державного педагогічного університету імені В.Г.Короленка (довідка №7652/01-37/53 від 27.11.2006 р.;
* відділу методики виховання Полтавського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти імені М.В.Остроградського (довідка №1091 від 20.11.2006 р.);
* Десять ДТК загальноосвітніх (ансамбль бального танцю "Фестиваль" НВК №30 м.Полтави; студія естрадно-спортивного танцю "Гранд" спеціалізованої школи №6 з поглибленим вивченням англійської мови м. Лубни; хореографічний колектив "Нове покоління" Стасівського НВК Диканського району; вокальний ансамбль "Веселка" Лютенківського ЗНЗ І-ІІІ ступенів Гадяцького району; вокальні ансамблі Михнівського ЗНЗ І-ІІІ ступенів і Засульської гімназії Лубенського району; вокальний ансамбль Староіржавецького ЗНЗ І-ІІІ ступенів Оржицького району; ансамбль народного та сучасного танцю Вишневецького ЗНЗ І-ІІІ ступенів і вокальний ансамбль Березоворудського ЗНЗ І-ІІІ ступенів Пирятинського району; ансамбль сучасного бального танцю "Марія" державного спеціалізованої художньої школи-інтернату І-ІІІ ступенів "Колегіум мистецтв в Опішні" Зіньківського району);
* Дев'ять ДТК позашкільних (ансамбль народного танцю "Барвінок", студія образотворчого мистецтва "Соняшник" Палацу дитячої та юнацької творчості м. Полтави; ансамбль сучасного танцю "Екзотика" Центру дитячої та юнацької творчості м. Миргорода; вокально-естрадний ансамбль "Каприз" і хореографічна студія сучасного естрадного танцю "Імідж" Центру дитячої та юнацької творчості м. Комсомольська; хореографічний ансамбль "Імпульс" і драматичний гурток Будинку дитячої та юнацької творчості Гадяцького району; хореографічний ансамбль Будинку дитячої та юнацької творчості Оржицького району; театральна студія і хореографічний ансамбль Будинку дитячої та юнацької творчості Пирятинського району);
* Сімнадцять ДТК культурно-освітніх (театр масових видовищ "Полтавські балаболки", хореографічні колективи "Юнона", "Пірует" і "Арабески" школи мистецтв "Мала академія мистецтв" м. Полтави; духовий оркестр "Полтава", хореографічний ансамбль "Гарний настрій" Полтавського міського будинку культури; ансамблі фольклорного танцю "Перлина" і естрадного танцю "Глорія", клуб спортивно-акробатичного рок-н-ролу "Гранд" міського будинку культури м. Лубни; хореографічний ансамбль "Струмок" Палацу культури курорту "Миргород"; хореографічний колектив Михайлівського сільського будинку культури Машівського району, вокального ансамблю "Горошини" Машівського районного будинку культури; хореографічний колектив "Квітограй" Диканського районного будинку культури; вокальний гурт "Вікторія" дитячої студії естетичного виховання Гадяцького училища культури імені І.П.Котляревського; хореографічний колектив "Калинка" Березотіцького сільського будинку культури Лубенського району, вокальний ансамбль "Калинонька" Лубенського районного будинку культури) закладів Полтавщини (довідка №01-0611593 від 20.11. 2006 р.).
На аналітично-пошуковому та частково конструктивному етапах досліджувалася діяльність дитячих творчих колективів відповідно до визначених педагогічних умов, що передбачало конкретні цільові завдання:
1. Організаційні: провести ретроспективний проблемно-орієнтований аналіз стану функціонування дитячих творчих колективів на Полтавщині.
2. Кадрові: створити асоціацію керівників ДТК; визначити моделі педагогів-керівників дитячих творчих колективів.
3. Навчально-методичні: розробити методику формування дитячого творчого колективу у загальноосвітніх, позашкільних і культурно-освітніх закладах; створити регіональний науково-методичний комплекс; провести науково-методичні семінар і конференцію; встановити критерії та рівні ефективності діяльності ДТК.
4. Інформаційні: своєчасно інформувати дитячі творчі колективи про стан культурно-дозвіллєвої роботи та здійснювати науково-дидактичне забезпечення, висвітлювати результати діяльності ДТК у засобах масової інформації.
З метою розробки методики формування дитячого творчого колективу у загальноосвітніх, позашкільних і культурно-освітніх закладах у створених педагогічних умовах, визначення мотивації дітей до участі в ньому, впливу цього колективу на його учасників і визначення шляхів удосконалення їх діяльності в місті Полтаві та Полтавській області проведено анкетування керівників ДТК (34 респонденти, 4 завдання, додаток К).
1. Опишіть методику формування дитячого творчого колективу: кількість дітей; репертуар для кожної вікової категорії; особливості організації; реклама; менеджмент.
79, 4 % респондентів не зуміли відповісти