Ви є тут

Психологічні особливості формування основ професійного іміджу у майбутніх педагогів.

Автор: 
Ковальова Олена Олександрівна
Тип роботи: 
Дис. канд. наук
Рік: 
2007
Артикул:
3407U004729
129 грн
Додати в кошик

Вміст

розділ 2).
При цьому метою корекційної програми було: через створення простору найближчого
розвитку сприяти психічному та особистісному росту студентів та допомагати їм
адаптуватися в професійному середовищі через ефективне формування власного
іміджу. Завданнями було: формувати відчуття приналежності до групи, допомагати
відчути себе більш захищеним, розвивати навички соціальної поведінки, сприяти
підвищенню впевненості в собі та розвитку самостійності, формувати позитивне
відношення до себе і свої однолітків.
Під час корекційної роботи використовувався комплекс специфічних методів та
видів робіт, покликаних вирішити поставлені завдання, з урахуванням
індивідуальних особливостей студентів, що цього потребували. До складу
комплексу ввійшли як нові специфічні вправи, що не включались до основного
практикуму, так і адаптовані базові завдання.
Перед проведенням практикуму ставилися наступні завдання: заохотити свідомо
розвивати власний імідж педагогів-початківців; запевнити в необхідності
формування власного іміджу; надати методи розвитку іміджу та керування собою,
демонструвати трансформування власних недоліків в особисті переваги.
Повний зміст базового та корекційно доповненого психолого-педагогічних
практикумів в додатках (додаток Е). Кожне заняття включало як специфічні
основні задачі, що підпорядковані загальній меті розробленої системи, так і
додаткові, що мали формувати такі властивості особистості, які сприятимуть
вдосконаленню та закріпленню саморегуляційних процесів, самопрезентації та
самоствердження.
Структура базового психолого-педагогічного практикуму:
Заняття 1.
Тема: Вступ.
Мета: Знайомство з групою. Вироблення правил роботи в групі. Повідомлення
головної мети практикуму.
Під час даного заняття відбулося встановлення взаємозв’язків в групі,
обстеження особистих особливостей випробуваних, визначення рівня розвитку
іміджу студентів, розуміння необхідності формувати імідж, розвиток потреби в
самовдосконаленні, аналіз власних бажань щодо формування професійного іміджу та
особистого, їх різниця.
Заняття 2.
Тема: Підвищення мотивації до формування іміджу педагога в його професійній
діяльності.
Мета: Розкрити потреби формування іміджу педагога. Надавати теоретичну
інформацію про сутність поняття іміджу.
Також додатковими завданнями, що вирішувалися на даному занятті були: сприяння
зближенню учасників та виявлення їх очікувань від роботи під час практикуму,
організація чіткої, злагодженої роботи; розвивати мотивацію для формування
власного педагогічного іміджу; виявити рівень теоретичних знань про імідж;
надавати та закріплювати теоретичні знання з сутності поняття іміджу, його
особливостей та проявів; почати конструювати логічну схему побудови іміджу та
визначитись з значенням особистості при цьому; аналіз якостей необхідних для
самопредставлення вчителя, давати можливість дослідити почуття, які виникають у
ситуаціях визнання та схвалення.
Заняття 3.
Тема: Самопізнання.
Мета: Продовжувати надавати теоретичну інформацію про імідж. Розкрити потенціал
саморозвитку студентів та піднімати рівень самооцінки, самоактуалізації.
Самоаналіз та самопізнання. Виявляти якості, що необхідні для позитивного
іміджу. Самовизначення: самооцінка студентів,
Крім зазначених, вирішувалися наступні додаткові завдання: налаштувати групу на
ґрунтовну роботу над самозміною та самовдосконаленням; допомагати визначитись з
своїми перевагами та недоліками шляхом самовизначення та самоаналізу;
розробляти маркетинг претензій до себе; визначитись з особистими обмеженнями
студентів; надавати необхідну теоретичну інформацію; створювати ситуації
саморозкриття та взаємо зацікавленості; дати змогу досліджувати свої ролі в
якостях тих, хто надає допомогу і тих, хто допомагає.
Заняття 4.
Тема: Зовнішня презентація.
Мета: Розглянути технології зовнішньої презентації. Надавати теоретичну
інформацію про візуалізацію іміджу.
Додатковими завданнями даного заняття були: продовжувати настроювати аудиторію
на розкриття себе; спираючись на психологічні механізми проекції та
ідентифікації, застосовувати метафору для надійнішого забезпечення подання про
себе значно повнішої інформації, ніж за прямих висловлювань; продовжувати
конструювати структурні компоненти формування власного іміджу; давати основи
розуміння стилю та зовнішньої відповідності жаданням аудиторії; розкрити
значення зовнішнього вигляду в професійній діяльності; досліджувати візуальний
вплив на емоційний стан особистості; вчити підбирати одяг та аксесуари
відповідно до різних ситуацій та очікувань; забезпечувати самовипробування та
самовдоволеність вмілістю; роз’яснювати наслідки зовнішньої відповідності та
розуміння причини конфліктних ситуацій в середині себе і зовні; вчити
протистояти стресам і перевтомі.
Заняття 5.
Тема: Правила самомаркетингу.
Мета: розтлумачити основи конструювання самомаркетингу та самоменеджменту,
надати основи презентації та самопрезентації.
Крім основних є і додаткові завдання даного заняття: розкривати механізми
самопредставлення своїх позитивних особливостей в суспільному спілкуванні;
допомагати звільнятися від негативних емоцій та тривог, що перешкоджають
якісному самовираженню; давати можливість отримати зворотній зв'язок щодо самих
себе; надавати знання про значення предметного іміджу та конструкції
сприятливого для самопрезентації середовища; демонструвати учасникам, що межа
між можливим та неможливим, відомим та невідомим залежить від нашого сприйняття
світу; демонструвати необхідність систематичного самокерування для утворення
власного позитивного професійного іміджу.
Заняття 6.
Тема: Комуні