Ви є тут

Дидактичні основи формування навчального курсу у вищих закладах освіти ІІІ-ІV рівнів акредитації

Автор: 
Воронець Лариса Петрівна
Тип роботи: 
Дис. канд. наук
Рік: 
2009
Артикул:
0409U004965
129 грн
Додати в кошик

Вміст

зміст
навчальної діяльності різноманітних галузей знань із засобами роботи з
інформацією;
набули подальшого розвитку теоретичні та практичні засади формування змісту
контрольних завдань для визначення рівнів освоєння навчального курсу в цілому
або його окремих частин (теми, змістового модуля, навчальної дисципліни);
розвиток полягає у врахуванні принципу уніфіковано-ідентифікаційного
діагностування, що передбачає побудову тестових завдань на основі таблиці
відповідності між рівнями засвоєння навчальних елементів курсу та формами
тестових завдань для їх перевірки;
уточнено змістову сутність і структуру поняття «навчальний курс», етапи його
формування у вищих закладах освіти ІІІ–ІV рівнів акредитації. Уточнення полягає
в тому, що загальноприйняту двохкомпонентну дидактичну модель навчального
курсу, що складалась з основного (змістового) і процесуального блоків,
доповнено контрольним блоком.
Практичне значення одержаних результатів. Використання розроблених дидактичних
основ формування навчального курсу у вищих закладах освіти ІІІ–ІV рівнів
акредитації, зокрема, курсів, що поєднують знання, уміння та навички з галузі
знань «Інформатика і обчислювальна техніка» з іншими, різними за змістом,
призначенням, інформаційними функціями, методами, предметами та об’єктами,
дозволить підвищити якість їх засвоєння студентами й тим самим підвищити якість
вищої освіти загалом. При цьому таблиця відповідності рівнів засвоєння
навчальних елементів курсу та форм тестових завдань для їх перевірки може бути
використана для складання диференційованих систем діагностування рівнів
освоєння навчального курсу на різних етапах його вивчення (окрема тема,
змістовий модуль, блок змістових модулів, навчальна дисциплін, курс у цілому,
державна підсумкова атестація тощо); коефіцієнти кількісного співвідношення
видів навчальних занять можуть бути використані при складанні навчальних
планів, типових і робочих програм вивчення навчальних курсів, дисциплін,
плануванні аудиторного навантаження студентів, складані розкладу занять,
реалізації системи автоматизованого управління вищими закладами освіти.
Дидактичні основи формування навчальних курсів було впроваджено в
навчально-виховні процеси Сумського національного аграрного університету (акт
про упровадження від ), Сумського державного педагогічного університету
ім. А. С. Макаренка (акт про упровадження від ), Сумської філії
Харківського університету внутрішніх справ (акт про упровадження від
), Глухівського державного педагогічного університету ім. О. Довженка
(акт про упровадження від ), Херсонського державного аграрного
університету (акт про упровадження від ).
Апробація результатів дисертації. Результати дослідження доповідалися й
обговорювалися на П'ятій міжнародній науково-практичній конференції
«Інформаційні технології навчання у вищих закладах освіти» (Суми, вересень
 р.); Всеукраїнській конференції «Теорія і методика навчання математики,
фізики, інформатики» (Кривий Ріг,  р.);
ХІ Міжнародній науково-практичній конференції «Информационные технологии:
наука, техника, технология, образование, здоровье» (Харків, травень  р.);
ІІ Міжнародній науково-практичній конференції «Динаміка наукових досліджень
'» (Дніпропетровськ, жовтень  р.);
ІІІ Всеукраїнській конференції «Сучасні технології в науці та освіті» (Кривий
Ріг,  р.); ІV Всеукраїнській конференції «Сучасні технології в науці та
освіті» (Кривий Ріг,  р.); VII Міжнародній науково-практичній конференції
«Наука і освіта '» (Дніпропетровськ, лютий  р.); Всеукраїнській
науково-практичній конференції «Інформатика та комп'ютерна підтримка навчальних
дисциплін у середній і вищій школі» (Бердянськ, червень р.); Четвертій
міжнародній конференції «ІНТЕРНЕТ – ОСВІТА – НАУКА – » (Баку – Вінниця –
Велико Тирново, вересень–жовтень  р.); VIII Міжнародній науково-практичній
конференції «Наука і освіта ‘» (Дніпропетровськ, лютий  р.);
Міжнародній науково-практичній конференції «Розвиток наукових досліджень »
(Полтава, листопад  р.); V Всеукраїнській конференції «Сучасні технології в
науці та освіті» (Кривий Ріг,  р.); Міжнародній конференції «Стратегия
качества в промышленности и образовании» (Варна, червень  р.); -й
Міжнародній науково-практичній конференції «Технологии ХХІ века» (Алушта,
вересень  р.); Міжнародній науково-практичній конференції «Аграрний форум
» (Суми, вересень  р.); Всеукраїнській науковій конференції молодих
учених (Умань, лютий  р.); Міжнародній науково-практичній конференції
молодих вчених «Аграрний форум », присвяченій -й річниці заснування
Сумського національного аграрного університету (Суми, квітень  р.);
-й Міжнародній науково-практичній конференції «Технологии ХХІ века» (Алушта,
вересень  р.); ІІІ міжнародній науково-практичній конференції «Наука и
образование без граница» (Софія, грудень р.); Науково-практичній
конференції викладачів, аспірантів та студентів Сумського НАУ (Суми, квітень
 р.); IV Міжнародній науково-практичній конференції «Научно простанство на
Європа-» (Софія, квітень  р.);
IV Міжнародній науково-практичній конференції «Evropskб veda XXI stoletн –
» (Прага, квітень  р.); Міжнародній науково-практичній конференції
«Аграрний форум-» (Суми, жовтень  р.); Міжнародній науково-практичній
конференції «Дні науки – » (Запоріжжя, жовтень  р.); засіданнях кафедри
інформатики, науково-методичних семінарах і нарадах педагогічних працівників
Сумського національного аграрного університету, засіданнях лабораторії
шкільного обладнання Інституту педагогіки АПН України.
Публікації. Основні теоретичні положення та результати дослідження висвітлено у
науковій одноосібній публікації, з яких статей у фахових виданнях, тез
у збірках матеріалів конференцій.
Обсяг і структура дослідження. Дисертація складається зі вступу,  
розділів,
висновків, списку використаних джерел і додатків. Список