Ви є тут

Формування моральних цінностей у майбутніх учителів засобами моделювання педагогічних ситуацій

Автор: 
Власенко Ольга Миколаївна
Тип роботи: 
Дис. канд. наук
Рік: 
2005
Артикул:
0405U004043
129 грн
Додати в кошик

Вміст

Раздел 2. Формализм и априоризм. - М., 1994. - С. 259-261.
249. Щербань П.М. Національне виховання в сім"ї. - К.: ПП."Боривітер", 2000. - 260 с.
250. Щербань П.М. Навчально-педагогічні ігри у вищих навчальних закладах: Навч.посібник. - К.: Вища школа, 2004. - 207 с.
251. Штофф В.А. Моделирование и философия. - М.: Л., 1976. - 168 с.
252. Щуркова Н.Е., Питюкова В.Ю., Савченко А.П. Новые технологии воспитательного процесса. - М.: Педагогика, 1993. - 111 с.
253. Эмоции и ценность. - М.: Политиздат, 1978. - 272 с.
254. Юнг К.Г. Проблемы души нашего времени. - М.: Прогресс, Универс, 1996. - 336 с.
255. Юров В.А. Формирование нравственного идеала у молодежи: Дисс... канд. пед. наук. - М., 1970. - 286 с.
256. Юрченко В. Формування "образу - Я" особистості: етнопсихологічний аспект // Освіта і управління . - 1999. - №1. - С. 93-101.
257. Ядов В.А. Социологические исследование (методология, программа, методы). - М.: Наука, 1987. - 268 с.
258. Якобсон П.М. Психологические мотивации поведения человека. - М.: 1969. - 342 с.
259. Яркина Т.Ф. Проблемы духовного мира человека на пороге ноосферной эпохи // Педагогика. - 1996. - №2. - С. 40-47.
260. Ярмаченко М.Д. Шляхи вдосконалення курсу педагогіки в педагогічних вузах // Вища педагогічна освіта: Наук.-метод.зб. - Вип.17. - К.: Вища шк., 1994. - С.5-8.
261. Ярмоленко А.Я. Нравственные идеалы и их формирование у старшеклассников в процессе учебно-производственного труда: Дисс... канд. пед. наук. - К, 1974. - 202 с.
262. Ярмоленко А.Я. Системний підхід до формування національних і загальнолюдських моральних цінностей в українській етнопедагогіці: Дис... докт. пед. наук. - К, 1995. - 216 с.
263. Ясвин В.А. Образовательная среда: от моделирования к проектированию. - М.: Смысл, 2001. - 356 с.
264. Ященко М.М. Сложные жизненные ситуации и становление личности старшеклассников // Сов. педагогика . - 1988. - №11. - С. 48 - 52.
265. Kohlberg L., Condee D. The realization of moral judgment to moral action. In : Kurtines W., Gewirtz Y. (eds.). Morality, Moral Behavior and Moral Development. - N.Y., 1984. - 378 р.
266. Maslow A.H. Motivation and personality. - N.Y.: Harper and Row, 1954. - 411 p.
267. Toffler A. Future Shock. - N.Y., 1987
268. Zimbardo P.G. Social Psychology: Tool for improving the human condition. - Mental Health Program Reports. - N.Y., 1973
Додаток А
Анкета для майбутніх учителів
Місце навчання ____________________________________________________________
Курс _____________________________________________________________________
Анкетування повністю анонімне, тому відповідайте, будь-ласка, відверто і об'єктивно. Тільки тоді воно буде повноцінним та корисним.

1. Оцініть свій рівень сформованості особистісних якостей характеру за п'ятибальною шкалою (Вказуйте номер кожного компонента і поряд Вашу оцінку).
1) Доброта
2) Толерантність
3) Самокритичність
4) Щирість
5) Справедливість
6) Вимогливість
7) Оптимізм
8) Тактовність
9) Відповідальність
10) Схильність до героїзму
11) Відвертість у спілкуванні
12) Старанність
13) Сумління
14) Моральна зрілість
15) Гуманізм
16) Соціальна відповідальність
17) Патріотизм
2. Оцініть свій рівень сформованості знань з проблеми моральних цінностей за п'ятибальною шкалою (Вказуйте номер кожного компонента і поряд Вашу оцінку).
1) Державні нормативні документи щодо цілей і завдань морального виховання
2) Філософська, психолого-педагогічна, навчально-методична література
3) Інноваційні підходи до змісту та форм організації навчально-виховного процесу
4) Сучасні дослідження з проблем морального виховання молоді
5) Зміст виховної роботи в сучасній зарубіжній школі
6) Передовий педагогічний досвід морального виховання в сучасній школі
7) Теорія виховання
8) Етнопедагогіка
9) Напрями виховної роботи: зміст, методи і форми організації виховної роботи в сучасній школі
10) Психолого-педагогічна основа морального виховання
11) Завдання, форми, методи, засоби морального виховання. Взаємозалежність морального виховання та самовиховання
12) Особливості позакласної роботи з морального виховання
13) Технологія планування виховної роботи
14) Особливості педагогічної діагностики
15) Організація і моральне виховання колективу на основі системного підходу, передового педагогічного досвіду
16) Робота з дитячими організаціями та об'єднаннями
3. Оцініть свій рівень сформованості умінь з морального виховання за п'ятибальною шкалою (Вказуйте номер кожного компонента і поряд Вашу оцінку).
1) Соціально-аналітичні (вміння вивчати та аналізувати літературу з проблеми морального виховання учнів, розуміти сутність морального виховання, формувати мету морального розвитку школярів відповідно до вимог школи та суспільства, вивчати вікові і психологічні особливості учнів тощо).
2) Діагностико-перцептивні (вміння аналізувати психологічні умови розвитку моральної поведінки школярів, визначати методи розв'язання педагогічних ситуацій, виявляти інтереси, уподобання, здібності учнів; визначати рівень розвитку учнів, рівень сформованості морально-ціннісної системи; аналізувати поведінку школярів, враховуючи педагогічну ситуацію та фактори, що на неї впливають; критично оцінювати особливості педагогічних ситуацій; учити школярів пояснювати свою поведінку; володіти почуттями емпатії та рефлексії.
3) Конструктивно-проектувальні (вміння передбачати форми і методи самоосвіти, самовиховання та саморозвитку; проектувати основні напрямки морального виховання учнів, моделювати виховні ситуації, можливі моделі поведінки учнів та способи впливу на них, оцінювати результати застосування педагогічних ситуацій, моделювати власну педагогічну діяльність, планувати нові педагогічні ситуації, навчати дітей знаходити розв'язки можливих ситуацій у майбутньому, виділяти суттєве у випадкових фактах моральної поведінки учнів, конструювати систему різноманітних форм та методів організації морального виховання тощо).
4) Комунікативні (вміння вмотивовано о