Ви є тут

Методи та засоби позиціонування сайтів в системі World Wide Web

Автор: 
Пелещишин Андрій Миколайович
Тип роботи: 
Дис. докт. наук
Рік: 
2008
Артикул:
0508U000197
129 грн
Додати в кошик

Вміст

Розділ 2.4.4 "Ошибка! Источник ссылки не
найден.")
Ефективність сайту безпосередньо не включає в себе можливі сторонні щодо WWW
джерела фінансування сайту. Проте, якщо такі форми отримання прибутків та
компенсацій є залежними від позиції сайту (наприклад сайт отримує благочинні
внески від відвідувачів), вони також повинні включатися у показник ефективності
сайту.
Ефективність сайту не завжди формулюється в термінах фінансових прибутків.
Форми визначення ефективності визначаються правилами прибутковості сайту.
У найпоширенішому випадку ефективність сайту визначається сумарною цінністю
аудиторії сайту:
. (3.10)
Або, при групуванні аудиторії:
. (3.11)
Інші складові позиції сайту на його ефективність впливають лише опосередковано
– через залежність від них аудиторії сайту.
Механізми та процес формування позиції сайту
Позиція сайту у загальному випадку відображає ставлення та оцінку сайту
спільнотою користувачів WWW. Це ставлення формується завдяки наступним
факторам:
активній позиції власників сайтів;
активній позиції аудиторії сайту;
активній позиції власників сайтів-конкурентів.
Таким чином, процес формування позиції сайту описується наступною залежністю:
, (3.12)
де - нова позиція сайту; - оператор трансформації позиції (популяризації)
сайту;- позиції сайтів-конкурентів.
Існування залежності позиції сайту від позиції сайтів-конкурентів не викликає
сумнівів, адже сама позиція сайту визначає його місце серед сайтів
конкурентного середовища WWW.
Така залежність, природно, є оберненою – покращання позицій сайтів-конкурентів
неминуче призводить до погіршення позиції сайту, що популяризується.
Взагалі позиція сайту в WWW є результатом конкурентної боротьби сайтів згідно з
правилами глобального середовища.
Зворотній вплив аудиторії сайту на позиціонування сайту
Позиціонування сайту в WWW повинне враховувати явище зворотного зв’язку з
аудиторією сайту. Міра та форми впливу цього явища на позицію сайту значною
мірою залежить від типу сайту та форм взаємодії сайту з користувачами WWW.
Проте, незалежно від типу сайту, окрім такий зворотній вплив існує.
Розглянемо це явище детальніше.
Аудиторія сайту є похідною від інформаційного наповнення сайту та його позиції
в системі WWW – саме ці характеристики визначають, як користувач потрапляє на
сайт і чи може він бути зарахований до аудиторії.
Зворотна залежність “користувач сайту – позиція сайту” також існує. Вона має
дві складові, що наведено далі.
Зміна інформаційного наповнення сайту. На сайтах деяких типів (які з
впровадженням технологій Веб 2.0 починають домінувати в WWW) користувач може
змінювати інформаційне наповнення сайту. Найчастіше така зміна носить характер
коментарів, відгуків відвідувачів, голосувань. Для сайтів деяких типів
(форумів, блогів, вікі) зворотний зв’язок з користувачем є основним джерелом
інформаційного наповнення. Для сайтів статичного характеру вплив користувачів
на наповнення є мінімальним.
Зміна авторитетності та рангування сайту. Незалежно від типу сайту користувачі
сайту беруть активну участь у визначенні авторитетності сайту та рангуванні
сайту. Основним механізмом такого впливу є цитування чи згадування сайту на
інших сайтах (або в інших інформаційних середовищах). На практиці це виглядає
як:
розміщення посилань користувачами, які мають власні сайти;
розміщення посилань на сайтах Інтернет-спільнот (форумах, блогах);
додавання користувачами інформації про сайт в каталоги;
оцінка сайту на спеціалізованих каталогах та рейтингах.
Етапи формування позиції сайту
У процесі формування позиції сайту виділяються наступні етапи, наведені далі на
рис. 3.2.
Рис. 3.2. Етапи формування позиції сайту
Наведені етапи позиціонування сайту існують об’єктивно (незалежно від бажання
власника), проте власник сайту може проігнорувати етап чи не виконати усіх
процедур, притаманних цьому етапу. В такому разі процес позиціонування сайту
стає погано керованим, а сайт не досягає можливих високих показників.
Повноцінне та ефективне проходження кожного з етапів є критично важливим для
позиціонування сайту. Кожен етап базується на результатах попереднього етапу,
ці результати є стартовою відміткою для етапу.
Етап 1. Початкове формування позиції. Цей етап переважно забезпечується
власником сайту. Механізми:
початкове наповнення сайту;
початкове формування оточення;
початкове реєстрування сайту у каталогах та інших глобальних сервісах;
реклама сайту.
Результат етапу: сайт формується як інформаційний елемент глобального
середовища, з визначеним бажаними (означеними власниками) тематикою сайту та
аудиторією сайту.
Етап 2. Початкова реакція WWW. На цьому етапі визначальними є об’єктивно
існуючі правила глобального середовища та позиції конкурентів. Механізми:
функціонування пошукових систем та інших глобальних сервісів;
позиціонування конкурентних сайтів.
Результат етапу: для сайту визначається його позиція в глобальному середовищі,
як реакція середовища (насамперед, глобальних сервісів) на сформовану на
попередньому етапі початкове інформаційне наповнення та бажану тематику сайту.
Етап 3. Активне ітеративне позиціонування. На цьому етапі власники сайтів
здійснюють достатньо доступні рекомендовані дії з позиціонування сайтів.
Активне ітеративне позиціонування провадиться певний проміжок часу, до моменту
вичерпання основних очевидних ресурсів по забезпеченню авторитетності сайту та
формуванню аудиторії сайту. За умов виникнення суттєвих змін правил глобального
середовища можливе повторення етапу. Механізми, що задіюються на даному етапі:
реєстрування сайту у каталогах з високим ступенем популярності та
авторитетності;
обмін посиланнями з наявними високоавторитетними сайтами за заданою темати