Ви є тут

Педагогічні умови формування позитивного ставлення до фізичного виховання студентів технічного університету.

Автор: 
Путров Сергій Юрійович
Тип роботи: 
Дис. канд. наук
Рік: 
2008
Артикул:
0408U001871
129 грн
Додати в кошик

Вміст

РОЗДІЛ 2. ДОСЛІДНО-ЕКСПЕРИМЕНТАЛЬНА ПЕРЕВІРКА ПЕДАГОГІЧНИХ УМОВ ФОРМУВАННЯ ПОЗИТИВНОГО СТАВЛЕННЯ ДО ФІЗИЧНОГО ВИХОВАННЯ СТУДЕНТІВ ТЕХНІЧНОГО УНІВЕРСИТЕТУ.....................................................................
982.1. Структура позитивного ставлення до фізичного виховання студентів технічного університету....................
982.2. Сучасний стан формування позитивного ставлення до фізичного виховання студентів у вищих технічних навчальних закладах .............................................................
1102.3. Організація та проведення дослідно-експериментальної перевірки педагогічних умов формування позитивного ставлення до фізичного виховання студентів технічного університету...............................................................
1442.3.1. Етапи та методика педагогічного експерименту..........
2.3.2. Формування позитивного ставлення до фізичного виховання через розвиток особистості студента технічного університету з урахуванням специфіки майбутньої професійної діяльності.......................
2.3.3. Умови забезпечення суб'єкт-суб'єктної взаємодії викладача фізичного виховання та студентів технічного університету...............................................
2.3.4. Роль навчально-виховного середовища технічного університету у формуванні позитивного ставлення студентів до фізичного виховання........................
2.4. Аналіз результатів педагогічного експерименту..............147
151
166
177
183Висновки до другого розділу............................................209 ЗАГАЛЬНІ ВИСНОВКИ..........................................................216 СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ......................................220 ДОДАТКИ............................................................................249
ВСТУП

Актуальність дослідження. Відповідно до правових і державних документів головним завданням вищого технічного навчального закладу є задоволення потреб особистості в інтелектуальному, культурному та моральному розвитку, отриманні вищої освіти й кваліфікації у обраній галузі професійної діяльності. Концептуальні положення щодо змісту та організації вищої освіти базуються на засадах Законів України "Про освіту" (1991), "Про вищу освіту" (2001), Державної національної програми "Освіта" ("Україна ХХІ століття") (1992), Національної доктрини розвитку освіти (2002). Закони України "Про фізичну культуру і спорт" (1993) Цільова комплексна програма "Фізичне виховання - здоров'я нації" (1998), Національна доктрина розвитку фізичної культури і спорту (2004) дають змогу переосмислити цінності фізичної культури студентів, у новому аспекті розглянути її освітні, виховні й оздоровчі функції.
Одним із важливих завдань сьогодення є підготовка не тільки висококваліфікованих фахівців у конкретній галузі, а й усебічно розвинених особистостей із фундаментальною освітою, високими моральними якостями. Важливою умовою підготовки випускника вищого технічного навчального закладу до майбутньої професійної діяльності є формування його соціальної активності в гармонії з фізичним розвитком на засадах пріоритету здоров'я. Саме тому впровадження у навчально-виховний процес вищого технічного навчального закладу системи фізичного виховання набуває важливого значення.
Актуальність і доцільність дослідження проблеми формування позитивного ставлення студентів технічних університетів до фізичного виховання зумовлені також необхідністю подолання суперечностей, які виникають між: вимогами до фізичного та психічного розвитку студентів технічного університету і ступенем сформованості в них позитивного ставлення до фізичного виховання; обсягом наукової інформації та умовами для її застосування в навчально-виховному процесі з фізичного виховання у технічних університетах; традиційною організацією процесу фізичного
виховання та організацією навчальної дисципліни "Фізичне виховання" у напрямку впровадження сучасних здоров'язберігаючих технологій та занять за спортивними уподобаннями студентів.
Теоретичні та методичні засади фізичного виховання розроблені вітчизняними науковцями Е.С.Вільчковський ?50?, О.Ц.Демінським ?68?, Н.Ф.Денисенко ?69?, О.Д.Дубогай ?74?, Т.Ю.Круцевич ?132, 133?, Б.М.Шияном ?265, 266?. Різні аспекти функціонування системи фізичного виховання студентів вищих навчальних закладів висвітлені в працях російських учених М.Я.Віленського ?48, 50?, А.І.Зав'ялова ?86?, В.І.Ільїнича ?100?, А.В.Лотоненка ?146?, Л.І.Лубишевої ?151?, Ю.М.Ніколаєва ?189?, А.Г.Трушкіна ?243? та ін.
Питанням, пов'язаним з організацією фізичного виховання студентів у вищих навчальних закладах, приділили значну увагу такі дослідники, як В.Є.Білогур ?27?, І.Р.Бондар ?33?, С.М.Бубка ?39?, А.В.Домашенко ?71?, А.І.Драчук ?72?, Є.О.Котов ?128?, С.Й.Кривицький ?131?, О.О.Малімон ?162?, Ю.В.Новицький ?192?, Р.Т.Раєвський, С.М.Канішевський і В.Г.Лапко ?218?, П.І.Щербак ?269? та інші, зокрема у вищих технічних навчальних закладах - такі науковці, як В.П.Бізін ?25?, В.С.Гуменний ?65, 66?, Д.Н.Давиденко ?67?, Г.Є.Іванова ?103?, С.О.Сичов ?227?, В.А.Щербіна ?271? та ін.
Проблема виховання позитивного ставлення особистості до навчально-пізнавальної діяльності, його теоретико-методологічні основи розглядалися у працях таких дослідників, як К.О.Абульханова-Славська ?2?, Б.Г.Ананьєв ?8?, І.Д.Бех ?24?, О.О.Бодальов ?30, 31, 32?, Л.І.Божович ?34, 35?, О.Л.Кононко ?123, 124?, Г.С.Костюк ?127?, О.М.Леонтьєв ?142, 143?, В.С.Мерлін ?173?, В.М.М'ясищев ?180?, С.Л.Рубінштейн ?222?, Д.М.Узнадзе ?246? та ін.
Психолого-педагогічні основи виховання в учнів мотивації до навчання були предметом дослідження М.І.Алексєєвої ?3?, О.Д.Алферова ?5?, М.Є.Вольмір ?55?, Н.П.Зубалій ?95?, Н.В.Кузнєцова ?135?, С.М.Лупінович ?155? А.К.Маркова ?166? та ін.
Разом з тим, теоретичний аналіз наукових досліджень свідчить, що проблема формування позитивного ставлення до фізичного виховання студентів те